lørdag den 31. december 2016

Blue Mountain cardigan, Blackhill Chunky højlandsuld, kirsebærrød

I september/oktober strikkede jeg denne cardigan i Blackhill chunky highlandsuld fra Garnudsalg. Opskriften var fundet hos garnstudio:


Men efter at have vasket den og haft den på 1 gang blev den lagt i skabet til overvejelse, da jeg synes, at den var blevet alt for stor og ikke sad godt. Der lå den 1 uge, og så endte den sådan her:

Så gik jeg i tænkeboks. Jeg har tidligere strikket model Blue Mountain Drops extra 0-817 i grå fra garnstudio. Men den var med flere farver garn, og jeg ville have en ensfarvet. Jeg har en bog om Vikingemønstre i strik af Elsebeth Lavold. Den har jeg tidligere brugt til at strikke en sweater model Frode (se tidligere indlæg). I den opskrift indgik der en flot smal, svingende bort, som ville passe perfekt på min cardigan:

Så jeg regnede lidt på det. Og fra 12. nov. til 03. dec, så var der en ny cardigan klar til brug:

Detalje med mønsteret og de fine knapper:
 Sjalskraven:
 Bagsiden er uden mønster:






Ingen kommentarer:

background